Verkooptraining voor de Kledingbranche

Je klant wil gezien worden

Bij het verkopen van mode is het belangrijk het beste uit je klant naar boven te halen. Door met je volle aandacht bij je klant te zijn en open te staan voor haar eigenheid kun je een beter persoonlijk advies geven. Dit maakt de klant blij, geeft jou voldoening in je werk en is het beste voor de zaak.

In deze training gaan we op zoek naar die kwaliteiten: naar wat jou inspireert, naar echt contact met je klanten en de kracht van jullie verkoopteam.

Wat gaan we doen?

Aan de hand van een aantal eenvoudige vragen en praktische opdrachten bespreken we in een dagdeel verschillende facetten van je relatie met een klant.

Hoe breng je een waardevolle verbinding tussen jou en de ander tot stand? Het is de kunst om iedere klant te zien als een uniek individu, door wie je geïnspireerd raakt en bij wie je met zorg en creativiteit het beste naar boven haalt. Zo kunnen jullie allebei tevreden zijn met het resultaat.

Misschien zijn er gedachten, verwachtingen of vooroordelen bij jezelf die een goede relatie met je klant in de weg staan. Je kunt vaak beter functioneren in je rol als verkoopster, als je bestaande patronen durft los te laten.

We kijken naar het functioneren van jullie team. Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten en valkuilen, het is belangrijk deze bij elkaar te herkennen, want samen bereik je meer.