Verkooptraining voor de Kledingbranche

Je klant wil gezien worden

Het beste uit je klant naar boven halen, dat maakt de klant blij, geeft jou voldoening in je werk en is het beste voor de zaak.

Met volle aandacht bij je klant zijn, open staan voor haar eigenheid en met een deskundig advies haar schoonheid accentueren. Bij het verkopen van mode zet je niet alleen vakkennis in, maar ook je persoonlijke kwaliteiten. In deze training gaan we op zoek naar die kwaliteiten: naar wat jou inspireert, naar echt contact met je klanten en de kracht van jullie verkoopteam.

 

Wat gaan we doen?

Aan de hand van een aantal eenvoudige vragen en praktische opdrachten bespreken we in een dagdeel verschillende facetten van je relatie met een klant.

Hoe maak je contact met de klant, hoe breng je een verbinding tussen jou en de ander tot stand waarbij je de ander in haar uniciteit erkent en tegelijk trouw blijft aan jezelf? Het is de kunst om iedere klant te zien als een uniek individu, door wie je geïnspireerd raakt en bij wie je met zorg en creativiteit het beste naar boven haalt. Zodat jullie allebei tevreden kunnen zijn met het resultaat.

Wat zijn – in de ogen van klanten en collega’s – jouw persoonlijke kwaliteiten en hoe zet je die in om de relatie met je klanten te versterken? Misschien zijn er gedachten, verwachtingen of vooroordelen die een goede relatie met je klant in de weg staan. Je kunt vaak meer en beter dan je denkt, als je bestaande patronen durft los te laten.

Hoe functioneren jullie als team? Ieder heeft zijn eigen kwaliteiten en valkuilen, daarom zou het fijn zijn dat jullie bij elkaar terecht kunnen als het gaat om een kwaliteit die je zelf niet of minder bezit dan je collega, want samen bereik je meer…